15.03.2019: Verwaltungshaft verlängert

Ayman Nasser is a human rights defender who works for Palestinian NGO Addameer, Prisoner Support and Human Rights Association. In September 2014 he was placed under administrative detention, a process used by the Israeli military to hold Palestinians from the Occupied Palestinian Territories without charge or prospect of trial. Their orders can be renewed indefinitely. The Israeli military accuse Ayman Nasser of membership of the Popular Front for the Liberation of Palestine, a leftist party which has an armed wing. He denies this accusation. AI believes that in the Israelis may be holding Ayman Nasser as a punitive measure for his human rights activities and the expression of his opinions.

Am 10. März bewilligte das israelische Militärgericht in den besetzten palästinensischen Gebieten in Ofer den Antrag, die Verwaltungshaftanordnung für Ayman Nasser um weitere sechs Monate zu verlängern.Der NGO-Mitarbeiter befindet sich bereits seit dem 17. September 2018 ohne Anklage oder Gerichtsverfahren im Militärgefängnis von Ofer nahe Ramallah im Westjordanland. Ayman Nasser ist Koordinator der Rechtsabteilung für die palästinensische Menschenrechtsorganisation Addameer. Seine Haft soll nun am 7. September 2019 enden.

Weiterlesen mit Hintergrundbericht: https://www.amnesty.de/mitmachen/urgent-action/verwaltungshaft-verlaengert-2